Fågelskrämma Sverige AB org nr 559018-2373

Vid ångrad order där varor hunnit skickas från lagret debiteras du som kund den aktuella kostnaden för frakt samt returfrakt. OBS Om ni uppgivet fel adress privat som företag eller inte är anträffbar för leveransen efterfaktureras ni för de kostnader som uppkommit för försöken att leverera ert paket. Uppge företag i meddelandefältet om ni är på plats 8-17 för direkt leverans. Då måste ni befinna er på angiven adress under kontorstid, om inte så är fallet skriv att ni vill ha det skickat till ombud så hämtar ni ut det själv inom 14 dagar.OM NI ÅNGRAR ORDER AV PIZZAUGN VID LEVERANS ELLER ENLIGT DISTANSKÖPLAGEN FAKTURERAS NI FRAKTKOSTNADEN PÅ 1900 KR.

Vid eventuell reklamation måste ni meddela detta inom skälig tid. Produkten skall vara i nyskick för eventuell retur och har oskadad orginalförpackning. Inget öppet köp mer än 14 dagars returrätt enligt distansköplagen och då betalar ni returfrakten. Information om returrätt bifogas alltid i försändelsen.

Följ medföljande instruktioner. OBS FÅGELSKRÄMMA MED LJUD MÅSTE NI ANVÄNDA ÖRONSKYDD VID INSTALLATION OCH EFTER.Fågelskrämmor med spöfunktionen måste ni följa instruktion. Fågelskrämma med spö och drake räknas som förbrukningsartikel och vindhastighet bör inte överstiga 8-12 m/s.All användning sker på egen risk och barn skall inte leka med produkterna utan föräldrars uppsikt. Vid blixt kan produkten leda ström och blixt. Insektsfångare/flugfångare från Insect-o-couter med lysrör är det 1 års garanti. Obs Garantin gäller endast apparaturen ej på lysröret som man måste byta ut om det går i sönder och även då flugpappert när det är fullt med insekter. Är mycket lätt och billigt att byta. Fågelskrämma och draken lämnas ingen garanti på(räknas som förbrukningsvara, "den flygande Draken"). All montering av produkterna är på eget ansvar och på egen risk

REKLAMATION : Om en vara från oss skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till oss genom mejl. Anmälningen ska göras senast inom 3 arbetsdagar från mottagandet. Detta är för att säkerställa att skadan faktiskt har uppkommit i transport, även om den är synlig eller dold. Vi förbehåller oss rätten att avslå anmälningar utan vidare utredning, om tidsfristen överskrider 3 arbetsdagar från mottagandet.

Fågelskrämma Sverige AB försöker hela tiden sträva efter snabb transport. Har jag produkten hemma så tar det postgången men räkna med upp till 3-5 arbetsdagar. VID EJ UTHÄMTAT PAKET EFTERFAKTURERAS NI RETURKOSTNADERNA
Om ni uppgivet fel adress privat/företag eller inte är anträffbar för leveransen efterfaktureras ni kostnader som uppkommit för försöken att leverera ert paket.
Stålprodukterna kan fälla ner på det den står på och avge märken. Materialet är plåt / naturmaterial och ger sin egen naturliga prägel. Varje produkt kommer bli helt unik. Eftersom det är plåtrena produkter så kommer de få ytrost på sig nästan direkt och genomrostas kan inträffa.
Om du vill returnera en vara har Ni 14 dagars ångerrätt, detta enligt distansköplagen. Kund står för returfrakten. Kontakta info@fagelskramma.se för att få reda på den aktuella returkostnaden.

ALL ANVÄNDNING AV GRILLAR / UGNAR OCH ALLA ANDRA PRODUKTER SKER PÅ EGEN RISK OCH EGET ANSVAR

Pizzaugnarna är av naturmaterial och skall hanteras med omsorg. De första gångerna när man skall elda så skall man tända små brasor i ugnen för att driva ut fukten och så inte värmeutveklingen skall bli för stor i början. Detta skall upprepas när produkten stått ett tag. Kan uppträda sprickor i produkten och skall lagas omgående av murfix eller liknande så inte fukt tränger sig in. Pizzaugnarna skall helst täckas över så inte fukt kommer åt produkten. Pizzaugnarna expanderar lite vid eldning så elda med försiktighet. Som kund har man eget ansvar att sköta anvisningarna och följa instruktionerna och fågelskrämma.se frånsäger sig allt ansvar om man inte följt anvisningarna.